Tentaångest- en vanlig känsla


Nu har jag haft tentaångest två gånger på bara två veckor! Börjar kännas som en vanlig känsla(börjar bli van). Dock är det inget roligt att känns såhär! Men dagen innan tentan brukar man bara vilja ha tentan och få det överstakat, för nu är det försent att plugga mer liksom! Men imorgon är den stora dagen och jag har gjort så gott jag kan med tanke på hur omotiverad jag är för tillfället... Jag kan allt som jag pluggat på och ber till gud att det är det som kommer! Vore verkligen skönt att sätta sig på tentan och känna "Det här kan jag"! dessvärre skulle vara att känna "Det här har jag ingen anning om"! Sista tentan jag gjort kände jag det sista alternativet, denna tenta var jag inte långt ifrån att klara förra gången, så denna gång ber jag bara att "rätt" saker kommer på tentan får då blir det ganska enkelt med tanke på hur mycket jag pluggat på detta... 


(Trappan -09)



Idag började nästa kurs, en grammatik kurs! Det kommer bli svårt men samtidigt intressant! Det vi läser kommer verkligen kännas relevant för en blivande svensklärare. Dock var saker och ting som vi hade på föreläsning väldigt främmande för mig och jag citerar lärarna "Denna kurs kommer att innebära RÅplugg (lite skratt)!" Ser jag fram emot ;) 


Ha en bra kväll nu ska jag sova! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0